23948sdkhjf

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Det har været et godt regnskabsår for den danske kæde BabySam. Kæden løftede nemlig omsætningen 5 procent til 500 mio. kr. (477 mio. kr.) drevet af investeringer i at skabe et stærkt samspil mellem koncernens fysiske butikker og digitale kanaler, skriver BabySam i en pressemeddelelse.

 Fortsat optimering af butiksnetværket medførte butiksåbninger i Rødovre Centrum, Horsens og Sønderborg samt renovering af adskillige butikker, ligesom indsatsen online og over for de professionelle kunder blev styrket i årets løb.

Det normaliserede driftsresultat før engangsomkostninger steg 9 procent til 34 mio. kr. (31 mio. kr.) som følge af salgsfremgangen, der var positivt påvirket af en vækst på 29 procent i onlinesalget og 10 procent i salget til det professionelle segment, samt fortsat optimering af omkostningsniveauet med særligt fokus på at sikre opdaterede butikker på færre kvadratmeter.

Opskriften er fundet
Ifølge BabySam sikrede kædens finansielle position og betydelige likvide beholdninger fleksibiliteten til at videreudvikle koncernen og investere et tocifret millionbeløb i salgsplatformene i regnskabsåret.

 - Vi har fundet opskriften på den gode kundeoplevelse i samspillet mellem digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning fra medarbejdere, der er veluddannede og brænder for at levere personlig service. Stadig flere kunder orienterer sig i vores webshop, inden de booker en rådgiver, der står klar i butikken til at hjælpe med at træffe de rette valg ved større beslutninger som valg af barnevogn eller autostol. Når kunderne har fået en god serviceoplevelse i en moderne butik, er de selvfølgelig også mere tilbøjelige til at købe det tøj, legetøj og andet udstyr, de alligevel står og mangler, siger Kenneth Nørgaard, administrerende direktør i BabySam-koncernen, i pressemeddelelsen.

 Fremgangen i onlinesalget øgede andelen af Click & Collect-ordrer til over 50 procent. Når kunderne køber varerne derhjemme og henter dem i nærmeste butik, øger det aktivitetsniveauet og salget i de fysiske butikker markant, oplyser BabySam i pressemeddelelsen.

Markedsposition skal udbygges
I pressemeddelelsen lyder det desuden, at fortsatte investeringer i web-platform, økonomisystem og digitale løsninger i butikkerne skal styrke omnichannel-salget yderligere og udbygge BabySams førende markedsposition i de kommende år, hvor antallet af nyfødte ifølge BabySam forventes at stige.

Derudover skal væksten drives af fortsat udbredelse af koncernens services, blandt andet 365 dages returret og ’Book en rådgiver’ samt events i butikkerne.

 - BabySam skal altid være relevant for vores kunder og tilbyde et attraktivt produktudbud til skarpe priser online og i butikkerne. Derfor arbejder vi benhårdt med at tilpasse og udvide vores sortiment, ligesom vi konstant justerer vores kampagner, så de er både konkurrencedygtige og lønsomme. Samtidig giver vi kunderne den gode og trygge oplevelse af, at vi har både tiden og evnerne til at levere ordentlig rådgivning på et område, hvor vi er eksperter, siger Kenneth Nørgaard i pressemeddelelsen.

BabySam oplyser desuden i pressemeddelelsen, at den positive udvikling er fortsat i første kvartal af indeværende regnskabsår, og BabySam forventer fortsat fremgang i omsætning og indtjening i 2018/19 med afsæt i koncernens markedsposition.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094